>bi kuple şarkı + bir yemek

>

Hep söylerdim “aydede,aydede , senin evin nerede … ” biraz da uydururdum sonunu . Bir kaç zamandır adde diyordu aydedeye.Dün birden bire şarkı versiyonunu söylemeye başladı.

Okuldan 3 yaşında oğlu olan bir arkadaşım ” bir bakacaksın,anlattıklarınız,okuduğunuz kitaplar vs.dönecek size” demişti.Demek böyle olacakmış.

http://www.youtube.com/get_player

……………++++++++++++ …………………….

Efenim bu da nacizane havvu(havuç) lu sulu köftemiz.Bu ara en sevdiği şey havuç.Ben yemeği önüne koyarken,”eyvah yemeyecek,blendıra başvurucaz” endişelerini taşıyordum.bi baktım havvu diye diye daldı eliyle.Ben “bak kızım , küçük toplar var” derken birkaç da köfte yedi.Tabi gözlerim yaşardı,”Allah’ım sana geliyorum sanırım” moduna geçtim.

Tarif :

Köftesine,ÖzgürŞef ‘in tavsiyesiyle rende değil, ince kıyım soğan,yumurta sarısı,az maydanoz,az reyhan ve az karabiber ,ıslatılmış ekmek içi,biraz bulgur koydum,un yardımıyla toplar yaptım.

Yağda soğan kavurup,az salça kattım,bu işleme Erzincan havarisinde suharıç diyorlar.Suyunu koydum,patates,havuç ve köfteleri kattım ve pişti,hayıflandım,keşki patatesler yumuşayınca atsaydım köfteleri diye,ama iyi etmişim yumuşacık olmuştu.

Yoksa zilli atardı ağzından.

This entry was posted in mutfak, video. Bookmark the permalink.

11 Responses to >bi kuple şarkı + bir yemek

  1. Başak says:

    >şulecim sen de sahuru mu bekliyorsun benim gibi:)

  2. >evet :)ya da biaçıdan da tatilinson 2 gününde sabahlamaca🙂

  3. gulcemine says:

    >Ay yavrum ne güzel söylemiş maşallah maşallah…

  4. >Fıstık ya,ne güzel de söylemiş.Bende yiğite uzun zamandır gösteriyordum aydedeyi..şimdi o da bana gösteriyor,sorunca aydede nerde diye gökyüzüne bakıyor ama henüz kendisi söylemiyor..

  5. >anlık şekerim ya biliyosun , bi bakmışsın söylemiş.

  6. ZeyNes says:

    >Sulu köfteyi bende çok sık yapıyorum Şule benzer şekilde,bazen değişik sebzeler,nohut vs de atıyorum,uyduruyorum.Bir tabakta kaç değişik şey yemiş oluyorlar,bulgur,et,sebze,baklagil:)süper

  7. >nohut da iyi fikir.yeni yeni tanıyor bizimki nohutu sağol canım.

  8. inciboncuk says:

    >ay dede deyişi oğlumla ayyyynı tonda

  9. >:)hoşgeldin inciboncuk

  10. Anonymous says:

    >yaww niçin her fotoyu ekledin ki tamam kızın tatlılıkta birinci biz??????????

Leave a Reply

