>püf noktası

>

Efenim,hafta sonu kardeşcim geldi.Alışverişe,hem de bizi görmeye.Proje çantası T-cetveli vs.

Bilgoş vovvo vovvo diye peşinde dolandı.

Dudak şeysinden de kullandı🙂

Hala bekliyor,şekke getirecek diye.
2 püf noktası söylemek istiyorum.

1.Eğer yurtta kalan kardeşinize önce çokodamlalı kek yaptınız ve fırınınız sıcaksa,çabuk mayalansın diye poğaçaları fırına atıp beklemeyin,böyle yayılırlar.Sonra “Aman arkadaşlarına ablam yaptı deme,bi akraba yolluk niyetine verdi de.”dersiniz.😀

2.Dondurucuya bişey atacaksanız pipetle havası alın ! (Geçen sene okumuştum bir blogda) Hem hacmi küçülüyor,hem de ne bilim daha az mı buz olur.
Türlüye katma amaçlı fasülyeler.Şok soğutma işleminden geçmiş.Bloglararası gezilerimden öğrendim🙂 Kaynar suya atıp ( ki kaya tuzu attım suya), 2-8 dk arası kaynatıp , süzgeçle musluğun altında soğutuyorsunuz.

…………………….
Bilge ‘ ye 5.sınıfıma öğrettiğim şarkıyı söyledim pek sevdi.
 “I ‘m a musicman and I come from far away.
What can you play?
Sonra sırasıyla
pia-pia-piano-piano-piano
vayı-vayı-vayılin-vayılin–vayılin (violin)
saksa-saksa-saksafon-saksafon-saksafon
dama-dama-dama-dum-damadum-damadum (drums)”
Hareketleriyle.
Şimdi olayın ilk geçtiği odaya götürüp bizi yere oturtuyor, hareketleri yapmaya çalışarak şarkıyı istiyor🙂
…………………………
Zeynes ‘ cimden hareketle renk ve bu ara blog aleminde sıkça rastladığım eşleştirme (gene Zeyneste de mevcut) çalışmalarından hareketle.
Önceden pas vermeyip bu ara pek sevdiği lollo (lego) larıyla oynarken aynı renkten olanları bir araya toplamaya başladık. Aynısını bul kızım replikleriyle.
Ha bugün bir eşleştirme örneği daha yaşadık . Büyük aşkı kuzen Gökçe bizdeydi.Sweatşörtünde SüngerBob resmi vardı, Baktı ve odasının kapısındaki SüngerBob resmiyle aynı olduğunu anlattı bize,biz de sevindirik olduk🙂
…………………………..
Şemmame söylüyor . Şebaba😀
………………………….
Papağan misal dediğimizi taklit ediyor.
Acı ( acı)
ujun (uzun)
okku (okul)
……………………………..
Olayın içinde değilseniz anlamayacağınız hikayeler anlatıyor,tek kelimeleik , yahut iki.
Mesela çıkışta dolaştık ,caminin önünden geçtik dede gördü dede onu sevdi,sonra Gökçenin okuluna gittik.
Bunun Bilgecesi
“dede , okku “
……………………………..
Memm (ben ) ler devam ediyor bu arada🙂
…………………………..
Not: Erkek kardeşimden çarptığım fotoğraf makinesini kız kardeşim benden çarptı.Fotoğrafçılık dersi varmış.
Ben onla bir bütündüm yahu ……. Hüngürhüngürrrrrrrrr

This entry was posted in Bilge Bilge, dil gelişimi, mutfak. Bookmark the permalink.

6 Responses to >püf noktası

  1. Emine says:

    >Ohh taze fasülyelerde hazır kışa hazırsın artık canım maşallah.pipetle çekme ne güzel bilgi vakumlanmış gibi bende deneyeceğim bundan sonra sağol canım.Bilgoşum hala şeker bekliyor ha ay yavrum benim.Öpüyorum sizi

  2. füsfüs says:

    >annem de hep pipetle havasını alır ama ben onun kadar iyi yapamıyorumbu arada senin burası marifetli hamarat anne blogu olma yolunda hızla ilerliyor, süpersin

  3. >Aaaa pipet süper bir fikir, kızlar iyi ki varsınız…Bu arada söylemeden geçemeyeceğim Bilge hanımın saçaklı, beyaz, kokoş hırkasına bayıllldım, çok yakışmış, harika valla, ben de isterim…Sevgilerimle,

  4. >kızlar sağolun.patenti bana ait değil pipet fikrinin.hatırlamıyorum geçen sene okumuştum.yok canım, ne hamaratı ya füsüncum.özdencim ne demek, hemen yollayayım yaptırıp.hediye gelmişti.arkasında da hello kitty resmi var kırmızı,kanaviçe gibi işlemişler.bir de B harfi ve kalp var🙂

  5. >valla o kadar çok olay ,değişik şey yazmışsın ki hangisini yorumlasam bilemedim🙂

  6. >valla biriktirip yazınca böyle oluyo :)öperim

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s