>bebelere çorba !

>

Erzincan ‘da Un çorbası diyorlar,bence Erzincan çorbası.Tam bebeklere layık,nefis bişey,bomba.
Şu aşamalarla yaptım akşam kendisini.
Efenim önce yarım soğan küçük doğranıp kavurdum,sarmısak da kavruyorum küçük bir diş(normalde sarmısaklı yoğurt konuyor lakin bizim zilloş acı diyerek reddediyor sarmısağı)
Havucu rendenin küçük tarafıyla rendeleyip koydum az da onu çevirdim.Mevsimi ise domates de rendelenebilir,doğranabilir.
Kıymaya tuz ve süt ( acayip yumuşatıyor kıymayı , mutlaka deneyin denemediyseniz , köftelere de ) katıp , un yardımıyla küçük köftecikler yaptım .
Soğana ilave ettiğim su kaynayınca köfteleri kattım, 10 dk kadar pişince erişteleri koydum , bu bizimki spagetti gibi kesilmiş , normal erişte olur,şehriye belki olabilir ama o zaman köfteleri daha unlu bırakmak lazım kıvam versin diye.Ya da hemencecik bi hamur yoğurup erişte kesilebilir🙂
Nane kattım az,dereotu da olabilir,çok yakışıyor ama bende yoktu.
Erişteler de pişince hazır.
Ben tabağa alıp servis ederken yoğurt kattım,orjinalinde çorba hafif ılıyınca sarmısaklı yoğurt(ayran) katıyorlar.
Mutlaka denenmesi,tadılması gereken bir çorba,çok lezzetli.
(Resimdeki yoğurtsuz hali)
This entry was posted in bebek çorbası, bebek menü, mutfak, püf noktası. Bookmark the permalink.

6 Responses to >bebelere çorba !

  1. Başak says:

    >karşınızda hamarat insan şuleee:)yanına staja gelmek istiyorum.

  2. Emine says:

    >Şulecim hakikaten bomba gibi bir çorba olmuş.Afiyet olsun yarasın Bilgoşa.Bende hergün çorba düşünmekten helak oldum yediği yarım kase,bende deneyeyim.

  3. >Şulecim,ellerine sağlık..Çok faydalı bir çorbaya benziyor,içinde herşey var..Yiğitede yağmalı en kısa zamanda..Bilgoşa da yarasın..öpüyorum ikinizide..

  4. Batıkan says:

    >Kış geldi herkez yemeğe sardı :)) ellerine sağlık bomba hakkaten bende yapayım en kısa zamanda tabii yerse😉

  5. >denerseniz afiyet olsun.Emine Gülceye yapmış,o da beğenmiş.

  6. >ne demek başakcım senin yanında biz neyiz be,örgüler mörgüler

Leave a Reply

