>kaşınan şule

>Uzun süre önce kadınlarkulubunde montessori başlığının (eskiden hergün uğrardım,ne vakittir hiç girmedim) ilk açıldığı sıra drydeniss nickli arkadaş paylaşmıştı.O zamandan beri aklımda mukavva alayım da yapayım diye.Bugün kantinde çay içerken okula sürekli gelip giden kitapçı çocuk geldi,fırsat bilip ne zamandır çıkıp da alamadığım yeni kitapları sipariş edeyim bari dedim.Bol resimli hikaye kitapları getir bana dedim,mukavvayı hatırladım,elişi kağıdı vs.Öğleden sonra getirdi arkadaş.

Çıkışta , elitime gidip Bilgeyi uyur bulup,o günkü maceralarını dinledikten sonra 2 parça mukavva kestim 30×20 gibi bişey göz kararı,sonra şekilleri çizmeye başladım.üçgen ,altıgen,kare,dikdörtgen,daire ve yıldız ( eve gelince netten baktım arkadaş eşkenar dörtgen yapmış yıldız yerine) .
Neyse eve geldik,yemek,banyo,oyun moyun Bilge uyudu,saat oldu 22:30 .
Şekilleri kestim maket bıçağıyla , sonra rahat takılsın diye genişletmeçalışmaları başladı , sürdü sürdü , ben sinir oldum , saat tam karşımda . Kestiğim şekilleri elişi kağıdıyla kapladım , sonra koli bandıyla. Oyulmamış mukavvada şekillerin denk geleceği yerlere aynı renk elişi kağıdı yapıştırdım. Renk algısı muhabbeti.
2 mukavvayı birbirine yapıştırdım , tabi önce alttakini elişi kağıdıyla kapladım , sonra üsttekine kontor yapmaya çalıştım aynı elişi kağıdıyla.
Yapışkanlı asetatla kaplamak zor geldi , koli bantladım arka ve kenarları da.
Sonra bazı şekiller dar geldi,gene genişlettim, arkadaşın “Yaparken çok eğlendim ” ifadesi geldi aklıma ,ben niye eğlenmiyordum ,neyse kendim kaşınmıştım .Bir yandan da laptop format yemiş,driverlar kuruluyor oldugundan webcam resmi de çekemiyordum.
Neyse son aşamada kulp yaptım , elişi kağıdından ince şerit yaptım 3 katlı , sonra onu bantladım , rulo yapıp alttan bantlama usulu yapıştırdım , finito😀
 Bittiğinde saat 01:30 du…
 
Bilge sözlük : pop (top)
                                ababam ( araba)
                                   dodum ( doydum)
This entry was posted in el yapımı oyuncak, oyuncak. Bookmark the permalink.

11 Responses to >kaşınan şule

  1. >sabah uyandık bilgeye gösterdim,sevindi,fakat şekille takacağı yer aynı renk diye sanırım,basit geldi.sonra tutma kulplarını çıkardı özenle🙂 çukurlara beyaz kagıt yapıştırıp bi daha deneyeceğim.olmadı yeğeneim orkunun türkerime yollarım.

  2. Emine says:

    >Çok güzel olmuş Şulecim ya ellerine sağlık.Geçen akşam bende geometrik kartlar yaptım renk renk eşleştirmede kullanmak için,Bu şekildede süper olmuş.

  3. füsfüs says:

    >şule anlatırken kötü birşey çıkacak gibi anlatmışsın ama sonuç çok iyi olmuş benceyalnız artık bu tip puzzlelar basit geliyor galiba bizimkilere, defne neredeyse bakmadan yapıyor,diğer tutmasız birleştirmeli puzzlelar için de erkenikisinin arasında birşey yok mu ki

  4. Batıkan says:

    >Şu materyali bir türlü elim gidipte yapmadım yani zor geldi açıkcası hazırlarından alıyorum bende😉 uğraşamıcam galiba diye!! ama sende zor yapmışsın belli :)) Bilge ye basit gelmiş ama yeğenine faydası olur inşallah🙂

  5. suinci says:

    >işte mutlu-gıcık son…sen okadar uğraş hanımlar alsın ellerine ilk seferde şıp diye yapsınlar.hem sevin gurur duy yaptı diye hemde ben bu beş dakika içinmi uykusuz kaldım diye düşün…:Dolsuuuun yinede güzel olmuş

  6. >Sule, hemen elden cikartmadan biraz daha ilerisi icin sablon olarak kullanabilirsiniz. Guzel gorunuyorlar, ellerine saglik. O zevk alma isi, otomatige baglariktan sonra geliyor; yok oyle ilk seferlerde zevk mevk:)

  7. >nasıl yani şablon üstad.valla diğer seferler olur da ben zevk alır mıyım bilemiyorum😀

  8. >sağol eminecim,melike bence deneme,füsü valla arayış içindeyim,keo yu didikledim akşam,wonder years ı da,bakalım bulcaz :)su ve incinin güzel annesi sen bu işlerden anlarsın ya elfana üstad gibi,durun sizin blogları da bi didikleyeyim tekrar :döpüyorum

  9. >inceledim elifcim hatta bir daldım siteye 1 saat çıkamadım,hiç görmediğim montessori materyalleri varmış.bu benim yaptıgımı youncakcıda gördüm dün 14 TL kendisi.

Leave a Reply

