>Tuvalet eğitimi ?

>Herkes gider Mersin’e.
Benim aklımdakine bak.
Acaba tuvalet eğitiminin zamanı gelmiş mi?Geç mi kalıyorum?
Birkaç gündür evdeyiz ve kızcağızım uykularından kuru kalkıyor,gece de gündüz de.Wc ‘ ye tutuyorum,yapıyor.
Şimdi bezi takmadım ama ya yaparsa bezini taksam mı düşünceleri içindeyim.
Bayram temizliği hak getire🙂
Bilirkişiler de bayram telaşında şimdi,arkadaşlar uğrarsanız bana bir yol gösterin,öpüldünüz.
Herkese mutlu bayramlar.

This entry was posted in özel günler, gelişim, tuvalet eğitimi. Bookmark the permalink.

13 Responses to >Tuvalet eğitimi ?

  1. Anne Kaz says:

    >tecrübelerime dayanarak; Kız çocukları için tuvalet eğitimi hem daha erken başlar hem de daha kolaydır. Gece uykularından kuru kalkıyorsa bu eğitim için zaten bir belirti ya uyarıdır diyeyim bence başlanabilir. Çok kolay uyum sağlayacağını düşünüyorum :)) kolay gelsin. mutlu bayramlar..

  2. >çok teşekkür ediyorum annekazcım,senin gibi bir tecrube böyle diyorsa.destek lazımdı bana da🙂

  3. füsfüs says:

    >sen hep 2 yaşını bekleyeyim yok yaz gelsin falan diyordun bak bilge kendi zamanını belirledi işte:)) bence tamamen hazır, ben olsam bağlamazdım artık altını ama defne daha çok uzak wc işine, hiç lazımlığa yapmadı ve hala uykudan uyanınca bezi 2 kilo kalkıyor:)

  4. elif ada says:

    >Sevgili Sule, Bilge birakmis bezi, bence sen de at gitsin. Rahat etmek icin bir sure daha uyurken kullan. Bazen durup bebislerin bize yol gostermesine izin vermek lazim. Ada, bezi birakali neredeyse bes ay oldu. Benim israrla bez kullanmaya calismama ragmen… Mutlu bayramlar, hersey gonlunce olsun…

  5. asyaselda says:

    >merhabaasya 19 aylık ve biz yaz başından bu yana tam tuvalet eğitimi diyemesekte altını bağlamadık ve sık sık tuvalete tuttukşimdi çişi geldiğinde çiş diyor unutup dalmazsaama şu aralar soğuk olduğu ve çalıştığım için tekrar bezini bağladıkama yine evde olduğumda ara ara tuvalete tutuyorumgecelerideçişi geldiğinde döner durur dönmeye başladığında tuvalete götürüyorumeğer evde soğğuk probleminiz ve çalışma probleminiz yoksa en azından yaza kadar alışma alıştırmaları yapmış olursunuz en azından tuvalete nereye gideceğin ,çişin gelip gelmediğini çişin ne olduğunu kavramış olur am bir bez bırakma olmasada bunları öğrenmiş olur ve yaza tamamen bırakmışolur benceburda tek üzerinde durulmasdı gereken sanırım zorlamamak canı istemediğinde asla tuvalete yap dememek yada kaçırdığında kızmamak::)sonuçta hangimiz şmdialtımıza yapıyoruz:):)er geçöğrenecekama gü içerisinde iki saat kuru kalabiliyorsa ,gece kuru kalabiliyorsakendi başına merdiven inip çıkabiliyorsa tuvalet eğitimne başllamakta sakınca yoksanırım:)ne çok yazdım değilmi:)bence yavaş yavaş başlayın ha deyince olmuyor çünkü:)bahara kadar tam kavramış olur sizede fazla iş kalmaz artık:)sevgiler🙂

  6. GÜLCAN says:

    >Darısı başımıza ne güzel gece altı kuru kalıyorsa hazır demekki :)) ben havaların düzelmesini bekleyeceğim ama geceleri kuru kalkmıyor elanur eğer böyle olsaydı bezi bırakırdım hemen

  7. şule says:

    >bir düzeltme yapayım,geceleri kuru kalkmıyormuş🙂 bir iki kez kalktı ama hep değil.ama gündüz kesin kuru kalkıyor.bayram münasebetiyle bugün dışardaydık ve beze yaptı ben unuttugum için.annemle konuştum,1 bucuk 2 saatte bir götür tuvalete,hatta not al,saatlerini yaz dedi.bakalım ,yarın öyle deneyeceğim.değerli yorumlarınıza teşekkür ediyorum,selda ben de çalışıyorum :(füsfüscüm haklısın valla hep yaza diyordum.umurcum ben de onu düşünüp duruyordum,bir bırakınca gece takmamalı filan yazıyor heryerde.nasıl olcak ki,ben zaten bi uyudum mu sabah kalkıyorum,süt vermeyeli,nasıl kaldırcam wcye🙂

  8. esra says:

    >merhaba iyi bayramlar..naçizane önerim; gündüzleri bezi tamamen çıkarın, çok yol almışsınız. Geceleri içinse yatağın altına muşamba yada hasta bezi serin. Çalar saati 1,5 veya 2 saat ara ile kurup çişe kaldırın. Ama sonrasında tekrar uyur mu uyumaz mı bilemem. Ya da bir süre sadece gündüz bezsiz gece bezli devam edin. Sonrasın da ona anlatarak bir kaç ay içinde gece bez olayını da bitirirsiniz. kolay gelsin, sevgiler

  9. şule says:

    >esracım nerelerdesin sen yahu,özlüyoruz,sana da iyi bayramlar,bloguna yazmışsın hemen bakıyorum.su uyur mu uyumaz mı kısmı beni de düşündüren,sanırım,2. yolu seçeceğiz,gündüzlere bir alışsın,geceye de Allah Kerim🙂

  10. Batıkan says:

    >Ahh keşke yardımcı olabilsem ama bu konuya daha çalışmadım be canım :):)öptümm kızçeyi ve seni, iyi bayramlar…

  11. >Bizde de durum aynı ama, tam zamanlı çalışan anne olunca top babannede, sanırım yazı bekleyeceğiz.

  12. >Şulecim tecrube ile sabittir ki çocuklar tuvalet zamanını kendileri belirliyorlar. Eğer Bilge'nin böyle bir talebi varsa mutlaka dene. En fazla ne olur? Birkaç deneme yapmış olursunuz. Bu konu ile ilgili " Christine Gross-Loh BezsizBebek" kitabından çok faydalanabilirsin. Önemli olan baskı yapmadan, ihtiyaçlarını fark edip onu desteklemek ve cesaretlendirmek. öpüyoruz siziözden&can

  13. >melikecim o konuya gelmediniz demek :d öptümgüneşcim haklısın , çalışınca öyle oluyor.ben de eltimle paslaşmalıyım.gerçi bilge bezi çıkarttırıp dolaşıyomuş orda da.özdencim senin bir yazın vardı bezsiz bebekle ilgili,bir bakayım.tavsiyen için sağol.sanki haber de verecek gibi,deniyoruz.öpüyoruz biz de

Leave a Reply

