>şarkı türkü

>Yıl bitiyor , 2010 geliyor , Sömestr tatili 1 ay olacakmış söylentileri dolaşıyor…
Biz Bilge’nin öksürüğüyle uğraşıyoruz,1 haftadır öksürüyor , ara ara kusma hissi gelerek.Doktorumuza gittik , ilk kez ağlamadı , bir iki ağlayacak oldu , tuttu kendini.Artık doktor amca bir topitop almıştı ağzına ondan mı sevimli geldi , yoksa çıkışta ata binmeye gideceğimizi söyledim ondan mı bilmem.Tabi yanımızda kuzen Gökçe de vardı,ha bir de Dr amca bolca balon ve topitop verdi🙂
Alerji şurubu verdi, evde ballı zencefilli ıhlamur takviyesi.Hala geçmedi.
….
Boncuk dizme aktivitesini denedik , ayakkabı bağcığını bantlayıp sertleştirerek , aldığımız iri boncukları dizdik.Eh , pek ilgisini çekmese de fena değil .
Bugün de maşa aktivitesini denedik pamukla , ilk fırsatta ponponlar yapılacak.
….
Her akşam amcasıgille birarada olduğumuzdan kuzenlerle oynuyor , pek de fırsat kalmıyor aktiviteye.Ben de onları da dahil ediyorum , örneğin hamur yaparak. Resim yapıyorlar , sulu boyaya terfi ettik mesela.Pop ile go oynuyorlar,karyolada zıplıyorlar genelde…

Yeni ve Favori kavramımız açık.
Açık olan herşeyi gösterip açık diyor.Kapı , dolap , pencere …
Bir diğeri fok (yok)
Önceleri gerçek anlamda yok diye kullanıyordu.Artık hayır manasında kullanıyor.

Favori şarkımız incy wincy spider’ın Türkçesi .
“Küçücük örümcek tırmandı çeşmeden ,
Yağmur yağınca örümcek de gitti ,
Güneş açınca her yer kuruyunca ,
O küçücük örümcek tırmandı çeşmeden.”
Ellerle tırmanma hareketi yapılıyor , yağmur yağdırılıyor, güneş açma hereketi yapılıyor,en son yine örümceğin tırmanması.
“Örümcek de gitti ” derken Bilge de ditti diyor🙂

Bir diğer şarkımız Head , shoulders, knees and toes ‘un Türkçe’si.
“Kafa,omuz,diz ayak,diz ayak.”
Bilge de yapıyor bizle.
Devamında da” Gözler,kulak,ağız ,burun “var, orasını ben bile karıştırıyorum.

Altta indirme linki verdiğim Tinimini Hanım ve Horozumu Kaçırdılar şarkıları da bu ara söylenenler arasında.

TinTinTiniMiniHanim.rar

HorozumuKacirdilar.rar

Yengesinin kankası Meryem var , ona Meyyem diyordu, Hele Meryem Meryem Meryem diye bir türkü vardı , onu söyledim,tekarara başladı Meyyem Meyyem😀


Yatma faslında hikaye anlatırken yansıma ses mi diyeyim sesler çıkarıyorum , daha çok ilgisini çekiyor . Tekrar ediyor o da.

Keloğlan tak diye kırmış odunları .
Tıngır mıngır gitmiş.
Kapıyı çıngır mıngır açmışlar. vs.

This entry was posted in aktivite, çocuk şarkıları, dil gelişimi. Bookmark the permalink.

24 Responses to >şarkı türkü

  1. ElfAna says:

    >OO gecmis olsun Bilge' ye, acil sifalar.

  2. asyaselda says:

    >:)şakılar süper:)bu çocuk şarkıları çok eğlenceli ya:)hastalık için ise geçmiş olsun öksürük zorluyor çocukları

  3. >Teşekkür ediyorum Elifcim,siz de hasta olmuşsunuz yav,haberim yoktu,geçmiş olsun.Seldacım evet pek eğlenceliler.Biz de eğleniyoruz.

  4. >Çok geçmiş olsun..İnşallah çabucak atlatır Bilge..Çok ta sevimli maaşallah..Küçücük örümcek şarkısına biz de bayılıyoruz, baby firts tv de çokça dinleyip birlikte yapıyoruz..

  5. >Canım,çok geçmiş olsun.yiğitte yeni yeni atlattı öksürüğü,bende hala var.Örümcek şarkısını baby tv den bizde biliyoruz:)ne güzel şarkılar,masallar bolca..Dün yiğitle kutu kutu pense oynayalım dedim,sadece ikimiz olucakmışız,üçüncü birini istemiyor:)Oyun grubu kurabilseydim ne güzel olucaktı,bu konu beni üzüyor açıkçası..siz yine şanslısınız,kuzenler var..ikiinizide öpüyorum.

  6. Batıkan says:

    >Kızçe'ye bak sen hele şarkılar türküler de söylermiş ba ba ba ba ba :):):)Geçmiş olsunn öptümm geçti mi ki?😉

  7. Emine says:

    >Nelerde bilirmiş Bilgoşum yerim ben onu.Bu öksürük hepimizi yokladı galiba bizimde epey sürmüştü inş çabucak geçer, çok zor oluyor.öptüm sizi

  8. füsfüs says:

    >geçmiş olsun canımne güzel birsürü şarkı biliyorsun biz de şarkı söyleme sıfıra yakın:))

  9. Demet says:

    >şulecim tini mini hanımın bzde yeri özeldir 3 aylıkken söylerdim daha kıkır kıkır gülerdi çok seviyorlar şarkıları..geçmiş olsun bilge' ye dillendikçe daha tatlı oluyorlar..

  10. Demet says:

    >bu arada email ini bulamadım blogda,bana sordugun şey için..bana mail atar mısın şulecim?

  11. elif ada says:

    >Cok gecmis olsun Sulecigim. Bu arada sarkilar muhtesem…SevgilerUmur & Ada

  12. >Şulecim çok geçmiş olsun, biran önce Bilge toparlar inşallah. Biz Can'la şarkılara başlamadık senin sayende tekrar bir şevk geldi:) Hadi akşama deneyelim biz de…SevgilerimleÖZden&Can

  13. GüCüBe says:

    >Geçmiş olsun bilgeye, hatta ben yazana kadar bitmiş olsun öksürük.Tin Tin tinimini hanım biz çok seviyoruz. Bizde birde Baş omuzlar eller ayaklar var, baby einstein'den ve kuçu kuçumuzdan öğrendi, karman çorman oluyoruz ama ilerde daha iyi olacak :=))

  14. Başak says:

    >Geçmiş olsun şulecim.Bilgoş çok tatlı,şarkılar ise süper.Bizim bu aralar favorimiz "baltalar elimizde"

  15. esra says:

    >geçmiş olsun.. bol bol bal.. hatta balın içine az biraz limon ve karabiber.. göğsüne vicks sürüp havlu koyabilirsin yumuşatır. birde brun tıkanıklığı varsa buğuseptil. sıcak suya döküp buharını soluyun…

  16. >odil sezen hoşgeldin , uğradım blogunuza, ben de baby firstten duyuyorum türkçelerini . mary nin var kuzusu da süper dimi😀

  17. >Filizcim evet o açıdan şanslıyız , geçen gün kaoıyı kapatmışlar top oynuyorlardı , içeri girmek istedim Bilge 'tiit ,tit tit ' diye bağırıp dışarı yolladı beni🙂

  18. >tebi canım ,ancak siz mi söylersiniz melikecim😀

  19. >sağol Eminecim , senin gibi becerikli değil anası ,anca şarkı söyleyebiliyo birazcık :)füsfüsüm siz aşmışsınız bacım daha şarkıyı napcaksınız ,direk sohbet ediyosunuz maşallah😀

  20. >demetcim irtibata geçtim , sağol inceliğin için. umurcum çok sağol .özdencim biz de senin fikirleri deniyoruz hep🙂

  21. >Güneşcim sağol iyi dileğin için , geçti çok şükür. senin versiyon da iyiymiş ,diz ayak değil el ayak , güzel tuttum bunu.başakcım usta sensin bu konuda. fikirlerini bekliyorum

  22. >esracım çok teşekkürler.buğuseptil , hemen aldırıyorum ,bulunsun ,burnumuz çok tıkanıyor .bal vermeye gayret ediyorum çikolata harici şekerli şeyler yeme özürlü kızıma .ha bi de aklıma bugün geldi .cevizin arasındaki ince parça çay olarak içilince öksürüğe iyi gelir diyorlardi .

  23. escet says:

    >Merhaba, bu sarkilarin oldugu bir CD var mi acaba bildiginiz?tesekkurler,Esra

Leave a Reply

