>dilli düdük

>

Bilge 20. ay itibariyle,daha doğrusu son bir haftadır -nazarım değmesin,bizim orda göv gözlü derler renkli gözlülere,nazarı değer derler:)-baya geliştirdi konuşmasını.
Sürpriz kelimeler söylüyor,yerinde kullanıyor.Kendisinin de hoşuna gidiyor,hele biz gülüp,tekrar ettirince.

Birkaç kelime :

Bilge sözlük:

–  Bilge nasılsın ?
–>iyim

şüş – dantelli çorabına diyor,süs

şıcak -sıcak

bokkon – balkon

bokkakan -portakal

çokkaka – çikolata

şuş – sus diyor , ben bir şarkıya eşlik edince🙂

bıl – pil

papak – kapak ,kapat

makaka – makarna

çoba – çorba

tokak – tokat atıyor bunu söylerken kuzenlerine

çüçüt – küçük
 
okkobo -nenne – oklavayı kullandım kanepenin altına kaçan birşeyi almak için,börek açacak kapasite olmadığı için🙂 gerçi bi kez açmıştım,hem de su böreği netten bakarak yapmıştım.oklavayı istedi okkobo nenne,nene olacakmış,görmüş bi yerde demek ,nine takliti yaptık,güldük .
 
bubum alkış – bir şeyi arıyor , ararken de Alla Allah diyor🙂 bulunca aynen bubum alkış deyip kendini alkışlıyor.
 
anne bak – en sık kullandığı kelime öbeği, illa bakcam,hatta başkalarının bakmasını isterken de anne bak diyor.
 
Geçen gün ilk kez 3 kelimeyi yanyana getirdi , anne bak bardak .
 
 

 
Bu konuşmalarında kuzenlerin payı çok büyük , çok şey kapıyor onlardan ,iyim i Gökçe(12) si öğretmiş .Emre(9) de oha öğretmiş sağolsun🙂 ! Hatta gecen gün baktım :
-Bilge sen ne kadarsın ?
-Eşet🙂
Amcamız kızdı tabi.Komik çocuk.
 
Ha bir de açık öt durumlarımız var,açık şeylere tahammülü yok Bilgoşun,yelek önü olsun kapı olsun…Kendi yaparsa açık öttüm.
 
Ben şahış ekini kullanıyor.
dödüm-gördüm
bubum-buldum
öttüm-örttüm,kapattım

This entry was posted in 20.ay, 20.ay gelişim, dil gelişimi. Bookmark the permalink.

10 Responses to >dilli düdük

  1. Deniz says:

    >Harika bir sözlük olmuş valla :)Maşallah…

  2. GüCüBe says:

    >Evet öyle diyorlar, renkli gözlülerin çabuk değiyormuş, Allah'ım nazardan korusun hepsini, çok tattlı dilli maşallahh subhanallah..

  3. >Maşallah bilgeciğime nazar değmesin..Şulecim,ikinci bloguda açmışsın.Hayırlı olsun canım.

  4. Başak says:

    >Şarkı söylerken susuturma durumu Ada da var.Bi rahat vermiyor:)

  5. elif ada says:

    >Ne güzel gülmüş fotoğrafta. Bu çocuklar önce hep ayni kelimeleri öğreniyorlar sanki: Çikolata, makarna… Şuleciğim öp güzel kızını bizim için

  6. >Maaşallah Bilge'ye..Sözlüğüne bayıldım..Odil hanımı ne zaman görecem böyle konuşurken bakalım..Ne tatlı gülümsemiş resimde maaşallah..

  7. füsfüs says:

    >defne de açık şeyleri hemen kapatıyor, dün makası elinden alırken kapattım deyip bir kapattı baş parmağımın ucunu aldı götürdü, sakatlandım, ühhüüü, 3 saat kanadı wallabu arada maşallah bilgoşa, birçok kelimeyi defneyle aynı söylüyorlar, yanyana gelseler iyi anlaşırlar

  8. şule says:

    >teşekkürler arkadaşlar,füsüm yaza görüştürebilirz inşallah.geçmş olsun bu arada

  9. >tam olarak konuşmasından daha tatlı demi bu hali? :)Şulecim ödülün var canım,alır mısın?

  10. >haklısın,çok tatlı,eğlenceli bir süreç.en tatlı zamanları bu mu ki ?alayım canım,yan cebime🙂

Leave a Reply

