>Bilgesözlük

>Anne:Kızım yarın parka gideriz,güneş çıksın.
Bilge:(Sabah kalkınca perdeyi aralayıp)Hava çok düjel.

Dün parkta
Baba:Aaa kızım bak kuşlar.
Bilge:Kafama konay.

Banyoda kovadaki suyu herzamanki gibi yere döktürünce
Töpütley(köpükler)
İlk kez çoğul eki kullandı.

Anne:Kızım nerde uyudun bugün?
Bilge:Ebinin hataanda
Belirtili isim tamlaması😛 Tamlama kurmaya başladı.

Birşey isterken,özellikle elde edemeyince ikincide.
Tüffen(lütfen)
Tüffen vey

Naşılşın şen?

Yüzüğünü gösterip
Şetap’tan aldık.(Sevtap adlı dükkan)
….
Birisi seslenince
Efenndim.

——————————————————————-

Ya kaç gündür yazıcam sinirim geçmedi.Geçen gün okulda,boş günümde temizlik yaptım diye anlatan çok sevdiğim arkadaşa-çocuğu var-onunla mı yaptın dedim.Bizim bi çok bilmiş arkadaş var.Yok senin bilge bi tane zaten, tabi yapcan ,kovaya da girer çocuk vs.Dedim beni bırakmaz zaten bi de ben o varken yapmam.Eşim ilgilenir.Kendilerinin eşleri geç geliyor.Sanane kardeşim benim tarzım,benim anlayışım bu.Ben sana karışıyor muyum çocukların okula kahvaltısız gelirken,öğle araları yeri gelince aç bekleyip,yeri gelince aburcuburla geçiştirirken…

This entry was posted in Bilge Bilge, dertleşme, dil gelişimi. Bookmark the permalink.

13 Responses to >Bilgesözlük

  1. >Maaşallah kuzucuğa ballanmış..Hiç canını sıkma öyle kendini bilmez insanların söylediklerine..Öpücükler bal kıza ve sana..

  2. Mlke-Btkn says:

    >şişt şişşt sakin ol, sinirlerine hakim ol😉

  3. suinci says:

    >uzanılamayan ciğere mındar derler canım….

  4. Yelish says:

    >Kafaa konay'a cok guldum :)Bende istiyorum artik yarim yamalak bisiler duymak ama bizimki annesine cekti anlasilan , daha cook bekleyecegiz !

  5. nohut oda says:

    >ah o diller:))büyüyünce iyice uzuyor:))

  6. Demet says:

    >şulecim camdan bakıp hava bugğn çok güjel atta gidelim bizde de aynı iyice şeker olmuş bilge yerim onun dillerini :)bu abuk sabuk bilmeden konuşanlara ben de çok sinirleniyorum anger management'ı seyrettin mi guuuus frabaa :))

  7. >Canım,boşver ya ağzı olan konuşuyor işte,hiç umursama bile böylelerini,çok biliyorlar..Bilgeciğime maşallah,ne güzel konuşuyor,yerim ben onu:))

  8. SerpiL says:

    >ay yiyesim geldi benim onuuuuu:)datlı dilli güler yüzlü kız.bu halleri ne güzel değilmi.

  9. Nurşen says:

    >maşallah ne güzel konuşuyor…Maalesef böyle can sıkıcı durumlar yaşanıyor.Gerekli cevabı verdikten sonra çokta takmamak lazım:)))

  10. elif ada says:

    >Yerim ben onun tüffen deyişini. Sule tüffen takma sen oyle inşanlari

  11. GüCüBe says:

    >Maşallah canım benim çok tatlıı…:=)

  12. Emine says:

    >şetaptan almış ha:) yerim ben onu.Bu dönemler çok güzel ya,ama çabuk geçiyor..

  13. ZeyNes says:

    >Nasıl dillenmiş Bilgoş,maşallah…video isteruk:) Bir de herkesi dinleyecek,duyacak olsaydık oooooohooooooo…..

Leave a Reply

