>canım sıkkın

>Doluyum.Çok.Kadın çalışmamalı mı evinde oturmalı mı.Kesinlikle evet.Çocuklarını okula başlatmalı ,sonra çalışmalı mı.Off.
Sabah Bilge arabada varışa yaklaşınca ” Anne,yeyeme bırakma.”dedi,içim cız etti,oturdu bişey,gitmedi,şuan orda uyuyor,biz eve geldik tamirci gelecek eve.-Ki çok seviyor yengesini,eve gelmek istemiyor.-
Bir de okulda çok sevdiğim ablam dediğim bir arkadaşım,büyük oğlunu babaanneye bıraktığını bir seferinde yakasına nasıl yapıştığını,bırakmadığını onun da nasıl ayırmak zorunda kaldığını,taksicinin de ona nasıl yardım ettiğini anlattı.Yaram depreşti,içimin cızırtıları arttı,oturan yumruk daha da bir yerleşti….
Binbir emekle oku-tulu-yoruz.Güzel bir kadroya yerleşiyoruz,ilk yıllarda daha da verimli olmak üzere çalışıyoruz.Sonra bebişler gelince gel-gitler başlıyor.
Ben mi abartıyorum,dramatize ediyorum diyorum kendi kendime,dünya alem çalışıyor.Hani bi de onlar için çalışıyoruz ya.Daha iyi şartlar sunmak,daha iyi bir gelecek hazırlamak için.Bir yandan da kendimizi gerçekleştiriyoruz.Ne bileyim.Ayrılık anında mırın kırın edip bazen,arkalarını dönünce unutuyorlar diyor bilenler,hakkaten öyle belki de.Ama içlerinde ne fırtınalar kopuyor bilinmez.
Ama o bebeler ne hissediyor anne gidince,terkedilmişlik yaşamıyor mu.İsyan etmiyor mu içinden.Yemişim imkanını,annecim,ben senin kokunu istiyorum demiyor mu?
Bugün tam 23 ay dolmuş kızım doğalı.4 buçuk ayını beraber geçirebildik.Allah’tan tatili bol olan bir işim var.
1 ay kaldı 2 yaşında olmamıza.Girişte de örneğini verdiğim gibi,baya okkalı cümleler kuruyor son günlerde.
Aaa,oha,maşallah gibi ünlemler gerekiyor :)Şahıs ekleri,iyelik ekleri,çoğul ekleri yerli yerinde.
“Anne ipim nerde?” , “Tefiye Çiççe bize deşin,tüffen deşin.”-meali:Nafiye (yengesi),Gökçe bize gelsin-
“Yemecem.”,”Giymecem.” gibi net tercih ifadeleri🙂 Çok komik oluyor , o konuştukça mütemadiyen gülüp , sıkıştırıp öpüoruz🙂
Sabah terli üstünü değişeceğim,”banane” demez mi,koptum,”banane giymecem”.
Zilli ya.Çok özledim,eşim de özledim diye evde dolanıp duruyo şuan bi yandan da telefon ediyor uyandı mı diye,tamircilere de kızıyo geç kaldılar diye.

This entry was posted in 23.ay, dertleşme, günlük, gelişim. Bookmark the permalink.

10 Responses to >canım sıkkın

  1. ZeyNes says:

    >Hepimizin yaşadığı gelgitler bunlar kuzum yaa…Ama inan çalışma saatlerin ve tatillerinden dolayı şanslısın, sabah 8'de evden çıkıp akşam 7'ye dogru dönüyorum ben:(

  2. >Canım,üzme kendini..Birçok çalışan anneye göre,tatillerin daha fazla..Zaten iki yaşına geldi bilgeciğimde..Ayrılırken nazlanıyordur ama sonra oyununu oynuyordur canım ya..hem bak sevdiği insanlar severek bakıyorlar,bu konuda da şanslısın..Daha olumlu düşün,üzme kendini..ikinizi de çok öpüyorum.

  3. Deniz says:

    >offff…. haklısın, çok hem de.Ama bazen yorucu bir hafta sonunun ardından suçlulukla da hafta başlasa da şarj olsam diyorum, sonra kendime kızıyorum, sonra yine özlüyorum, öyle bir kısır döngü.bilge'nin konuşma gelişimi süper gidiyor bu arada, maşallah

  4. ElfAna says:

    >Sulecigim,Ben inanmiyorum anne ve babalari ise gidiyor diye terkedilmis hissine kapilan cocuklar olduguna-ailesinden ilgi gormeyen, gormezden gelinen cocuklar haric-. Bir cok duygu bizim icimizde yasaniyor. Duygusallik on plana cikiyor ve psikoloji bozulur mu oluyor? Bir cocuk dogdugundan beri nasil bir duzen icindeyse oyle devam eder. Sen zannediyor musun ki; Bilge evde seninle olsa, onun okul zamani geldiginde lay lay lom gidecek? Bu sefer de karinlari agriyacak yine anneciginden ayrilmak istemeyecek:) Tabii ki bu tur laflar duyulacak. Sen hergun ise gitmeyi istiyor musun? Ama gozlerinde o tereddutu gorurse o zaman isin daha zorlasir. Is donusu planlar yapmaya devam edin:)

  5. Açalya says:

    >ElfAna'ya katılmamak elde değil. Nurturia'da da okudum böyle bir arkadaş, çok üzülmüştüm.

  6. füsfüs says:

    >elif çok güzel yazmış, önce sen rahatla ama nasıl değil mi? sürekli bakan kişi değişince sen de huzursuz oldun bilgeye yansıdı sanırım

  7. Özden says:

    >Çooook haklısın çok. Ama onların iyiliği için biraz sabretmek lazım galiba…

  8. meldi says:

    >Zor bu gelgitler. Anneler çok yıpranıyor. Bilgenin yeni duruma alışma süreci çabuk olur inşallah…

  9. >Kıyamam ben Bilgeme.. Bakıcı yüzünden gelgitler yaşıyorsunuz. Bu günler geçecek. Hepimiz benzer şeyler yaşıyoruz ama herşey onlar için ..

  10. >Oluyor arada insana böyle..Sık dişini tatile fazla yok, sizin tatiller uzun oluyor bol bol birlikte olacaksın kuzucuğunla..İkinizide öpüyorum..

Leave a Reply

