>tuvalet eğitimi-gece

>Şuradaki yazıdan okuduğum kadarıyla gece safhasında da çocuğa insiyatif vermek gerekiyor artık sanırım.
Hali hazırda yattıktan bir süre sonra 12-1 arası kaldırıyorum,daha doğrusu uyandırmadan kucağıma alıyorum,söylüyorum tabi” kızım çişe götürüyorum” diye,yaptırıp,yatırıyorum.Sabaha kadar sorun olmuyor genelde.Çok aşırı sıvı tüketmişse,yattıktan çok kısa bir süre sonra kaçırabiliyor.Ya da sabaha karşı dönüp duruyorsa tuvaleti geldi anlamına geliyor genelde,ve yaptırıyorum.Bazen sayıklar gibi “anne çişim” dediği de oluyor,hedeflenen de bu aslında.İnşallah hep öyle olur.
Bahsettiğim yazıda şöyle diyor :

“6- Çocuğu gece çiş yapması için kaldırmalı, tuvalete götürmeli miyim?

Gündüz eğitiminde olduğu gibi, gecede de çocuk başta bir süre tuvaletini kendisi söylemeyi bilemeyebilir, annesinin kendisini götürüp çişini yaptırması sonucunda, çişin gece de oraya yapılacağı mesajını alır. Anne başlarda çocuğun çiş yapma sıklığına göre gece bir kez ya da daha fazla kaldırarak çiş yaptırabilir.

Ama özellikle gündüz eğitimi tamamen sonlandıktan sonra, gece yatağa yapacağını bilseniz bile kaldırmamaya başlamalı, insiyatifi yavaş yavaş çocuğa vermelisiniz. Ve hiç bir gelişme göstermese bile, yavaş yavaş bir süreç içerisinde (diyelim 15 gün içerisinde) çocuğu hiç çişe kaldırmamaya alışmalısınız. Bırakın çocuk annesinin çişe kaldırdığı bir dönem yaşadıktan sonra, bir o kadar dönem de kaldırılmayarak yaşasın ve kendisi kalkmaya başlasın.”

Denemeli,ama önce bütün tuvalet eğitimi safhalarında olduğu gibi,anne kendini hazır hissetmeli,ben bu fikri sindireyim de önce :)Çarşaf değiştirmeyi de pek sevmezken🙂
Başka bir psikolojiyle ilgili sitede ise gece kaldırdığınızda çocuk uyanık olmalı mutlaka diyor,kas kontrolünü öğrenmesi için,derin uykudaki çocuk nasıl uyanıklığa geçer ve de nasıl kıyılır bilinmez.
Herkes okuyor,soruşturuyor ama içinden geleni yapıyor genelde,kendi yöntemini oluşturuyor.Ben tam da uyandırmadan yaptırıyorum.Napayım,bu da benim yoğurt yiyişim olsun.

6 ay olmuş bezi bırakalı.Blog arkadaşlarımız da bir bir bırakıyor.Çok seviniyorum,pişiklerden kurtuluyor herkes.Anneleri en çok uğraştıran,bebeklere en çok acı veren şeylerden biri,bu sıcaklarda da bez çekilmezdi.Darısı sıradakilere🙂

Hem lazımlığa hem klozet adaptörüne alışık olan bilge,şu sıra alaturka tuvalete yapma işine merak sardı,”kendim yapcam” diye tutturyor😀 çok şirin.
Onu da öğrensin :)Tabi normal kısma değil kenarda biryere yapıyor.

Tatildeyiz malum,evdeyiz.
Hanımefendi,gece uykusunu 23’e ,uyanma saatini 9’a çekti,o da tatil modunda.bir parti sabah çıkıyor dışarıya,bir parti akşam serininde.Müthiş bir arkadaş kitlesi var,çıkmadı mı çağırıyorlar.Ha bir arkadaşı taşındı,arada soruyor,hatta ağladı geçen gün”Meve gelsin” diye.Aklıma ta Çin’e giden Denizkızı geldi,o da arkadaşlarını özlüyormuş ya😦

Türlü türlü konuşmalar,ağzımızı açık bırakmalar devam.
Annaneyle telde konuşmalar….

“Anne ya” diye bana çemkirmeler🙂 …
Bizi mest eden “Seni çok seviyorum” lar…
Gitmesini istemediği kişilere ” Seni öcedim” ler…
Buzluktaki dondurmayı kastederek,fısıltıyla,”Anne aklıma bişey geldi…donduuma”lar…
Telefonda teyzeye”dur yemeğimi yiyim geliyim”ler…(demek ki herşeye yemek yemeyi şart koşuyormuşuz😦 )
Haa en önemlisi evde çıplak dolaşmaklar…
Ben laflarını not alıcam artık,unutuyorum,üzülüyorum sonra.
Bu arada,
çilek reçeli yaptık.
Çilek reçeli deyince, cileklirecel.blogspot.com un sahibesinin müthiş resimleri var.Fotoğraf sanatı ilgimi çekenlerden,profesyonel makinesi olan arkadaşlara blog dünyasında gıpta ile bakıyoruz,tabi kursuna da gidebilecek bir şehirde yaşamak da önemli😦
Bu sıralar müthiş bir uyuma kapasitem var,bilgeyle uyuyup,gece çişini yaptırıp,1 saat filan durup,9a kadar uyuyabiliyor,üstüne tekrar Bilgeyle öğle uykusuna yatabiliyorum🙂
Aaaaa,az uyuyan kimseler kilo almaya meyilli oluyormuş,(8.madde) ,yıllarca yanlış bilmişiz.Benimkisi sırf ondan canım.Diyetle ilgili birşeyler okuyayım da başlayayım dedim,malum Pazartesi🙂 ) )
This entry was posted in 24. ay, tuvalet eğitimi. Bookmark the permalink.

13 Responses to >tuvalet eğitimi-gece

  1. Açalya says:

    >Gece yatmadan önce su içmesin, karpuz neyin yedirme. Bir de çocuğun gündüz çişini tutabilme yeteneği de etkili gece çişini kaçırmamasında. Bizim gece tuvalet eğitimimiz gündüz tuvalet eğitimiyle aynı anda başladı. Daha doğrusu ben hiçbirşey yapmadım. Dante'nin geceleri sabaha kadar hiç çiş yapmadığını, tuvalet eğitimine başlamadan birkaç ay önce bezliylen farketmiştim. Gece bezini eğitime başladıktan 1 hafta sonra çıkardık ve 1 senedir hiç gece çiş kaçırmadı. Bu 1 sene içinde de sadece bir yada iki kere gece tuvalete kaldırdım kıpırdandığını görünce, bir keresinde kendisi istedi yaptı, o kadar. Gecemiz gündüzümüzden daha kolay oldu bizim. Bir de anne ve babadan birinin yada ikisinin de çocukluklarında yatağa çiş kaçırmışlarsa, çocukları da gece çiş kaçırıyormuş…böyle birkaç yazı okumuştum. Anne babalarınıza sorun bakalım çocukluk gece çişi anılarınızı :o)

  2. elif ada says:

    >Ama ben kafasında havluyla resmine bayıldım bu prensesin

  3. NiLaY says:

    >tuvalet eğitimi yazın ilaç gibi geldi valla canım bu zamanda, teşekkürler🙂

  4. GüCüBe says:

    >Bende gece çok sıvı vermeyeyim diyorum ama çok sıcak ve begüm su içmeyi çok seviyor, henüz gece bağlıyorum ama evdeyken hiç bağlı değil, yuvada da bez ile alıştırıyorlarmış, bakalım ne olacak🙂

  5. Özden says:

    >Şulecim sana aynennn katılıyorum, her çocuğun kendi ritmi var ve bunu en iyi anne biliyor. Eğer ki uyandırmama konusunda için rahatsa bence de öyle yap…Bu arada naçizane fikrim inan 2 yaş civarı bu durumların olması normal…Sana boool çarşaflı günler diliyorum:))

  6. Feride says:

    >şu uyku konusundaki yorumunu çok tuttum .. :)) benden başka öğle uykusunu bile mümkün olsa aksatmayan sağlık düşkünü annelerin varlığını bilmek çok güzel .. bu arada kaç kilosun🙂 offf offf :)))

  7. füsfüs says:

    >resimler çook şeker, özlemişim bilgoşu. gece tuvalete götürmek için kaldırabilmek gerekiyor ya ben biraz da ondan erteliyorum, defneyi kucaklayamaıyorum ya. bütün yük de babasına kalmasdın diyorum zaten gece uyanınca da 3 saat uyumuyor mahvediyor vbizi. beklesin bakalım azıcık. öptüüm

  8. ayşegül says:

    >allahım şu bornozlu kareye bittim🙂 fıstık fıstık hemde kaju :)tuvalet işini halletmeniz süper,darısı bize artık.bilgi ve tecrübelerin içinde çok teşekkürler şulecim öptüm çok.

  9. Deniz says:

    >büyüdü bu hatun gözümüzün önünde: )havlulu resme ben de bayıldım

  10. Başak says:

    >ayy şule varya bir hafta altı açık yatırdım,kafayı yiyordum az daha.Evde ne varsa yıkandı,5 dk geç kalsan kaldırmaya bitti.Şimdi gece bağlıyorum gündüz işini de hallettik.Ben gece kaldırırken yürüterek götürüyordum yarı uykulu gözler kapalı gidip yapıyordu,yatınca uykuya devam ediyordu kaldığı yerden

  11. >açalyacığım sanırım bana benzemeyecek genetik hususunda,zira ben o günleri hatırlıyorum,foşur foşur :Dumurcuğum sağol canım benimnilaycım ne demek,yaz gündemi malum.gunescim,nasıl bezle alıştıryorlarmış hayret,bi kez actın mı baglatmıyolar:Dözdencim sağol:Dgündüz bile kaçıyor nadiren,napalım,aldıgı sıvı miktarına baglı demekkiferide kilo bahsine girmesek :d baya var anlican..füs tnx,biz de öptük şekerimayşegulcüm,darsı tez zamanda olsun inş.denizcim sağol,haklısın büyüdüler..bir sürü miniği büyüttük,ne hoş.başağım,ben bir iki ay sonra anca ikna etmiştim kendimi gece olayına,daha var senin vaktin,ama bi başlarsın hallolur o da.

  12. betül says:

    >ah güzelim simdi gördüm kendimi.güzel sözlerin icin cok tesekkür ederim. kurs fotograf icin güzel ancak illaki gerekli diye düsünmüyorum. yani senin bakis acina bagli elbette fotografla yapacaklarina :)) ögrenme asaman biraz uzuyor elbette makinayi kesfetmen zaman aliyor kabul kabul.:)) kizinla mutluluklar sevgiler

  13. >çok teşekkür ediyorum betül :d

Leave a Reply

