>dünya emzirme haftası

>Çekin ellerinizi taze annelerden,rahat bırakın.Siz emzirmişsiniz bırakın onlar da emzirsin,
yok “sütün var mı”,yok”sütün yetiyor mu”,yok “bu!nun sütü yaramıyor”,yok”benim sütüm şöyle çağlardı”…

Ve taze babalar,haftada götürüp bebeği tarttırmayın,anneyi strese sokmayın.

Doğada sütü yetmeyen bir yaratık yok.Annenin ikizlere yetecek sütü oluyormuş.Ama işte bu yaşanan stres faktörü sütün olmamasına sebep oluyor.

Yaradan’ın harika bir mucizesi annesütü.Bebek hangi yolla doğarsa doğsun gelmeye başlıyor,hatta ilk gelen süt o kadar kıymetli ki ilk aşısı yerine geçiyor bebeğin.Sonrasında bebeğin ayına göre farklı özellikler taşıyarak geliyor,bebek hastaysa ona uygun maddeler içeriyor.İçerdiği protein ve antikorları bebeğin sindirim sistemi sindiremiyor ve minik bedende daha çok kalarak,onu koruyor.

Sezaryen sonrası ya sütüm gelmezse endişesi taşıyor çoğu gebe,Pinik-Kuş,Ayça Oğuş bunu yazdı geçen gün yorumlarda da aynı durumu yaşayan ve sütü gelenler yazdı.Zaten normal de doğursanız sütün gelmesi aynı vakte denk geliyor.
Çok sevdiğim bir arkadaşım doğum yaptı geçenlerde,emzirme hakkında sohbet ettik biraz,ve ona linkler yollayacağımı söyledim,yine Ayça’nın sitesinde SSSye koydugu postu gördüm,içinde başka blogcuların(Açalya,Pratik anne,Yasemin) da yazdığı yazıların linkleri var,emzirme özeti gibi.

Ben de emzirmeye devam etseydim,çevremdeki birçok kişi gibi eminim 6.aydan sonra sütüm azalacak bebek de emmeyi reddecekti.Yaşanan şey genelde,”bebek doymuyor”,ya da en basitinden “gece bari mama ver sütün biriksin”,baskılarıyla mamaya başla(t)mak oluyor,bunu yapan bazen de doktorlar oluyor.Bizim ilk gittiğimiz doktor 20 günlük bebek gece ağlıyor diye konuşulunca mamaya başlayın demişti.Ankaradan gelen arkadaşım ise bebeği bir ayda 200 gr alınca doktorunun malt içeceğine başla sütün artsın dediğini anlatmıştı.Gidip tebrik edesim gelmişti.

Mama elbet öcü değil,mecbur kalınınca kullanılabilecek birşey.

Benim doğumsonrası bacağıma pıhtı atması(DVT) nedeniyle kan sulandırıcı ilaç alıyor olmam karıştırdı işleri,doktorlar farklı görüşler sundular.Bunlara 2,5 ay dayandım/k.En sonuncu dr bebekte beyin kanamasına yol açabilir deyince,pes ettik,ama içimden acaba dinlememeliydim dedim hep.Ama ya birşey olsaydı diye de kendimi avuttum,emzirme deyince burnumun direği sızladı,gözgöze bakışarak emişmek gibisi var mı ya!En büyük nimet,en büyük haz.Allah bütün hatunlara doğurmayı ve doya doya emzirmeyi nasip etsin.Diyeceğim budur!
Ve de çok bilmiş büyüklerimize,karışmayın,dokunmayın,emzirsin herkes demek.

görsel,alıntı,scopeblog.stanford.edu

ek: canım arkadaşım füsun annesinin şahit oldugu bir olayı anlatmıştı,bebeğin biyolojik annesi olmadığı halde sütü gelen bir bayan.Sütüm olmazsa demenin saçma olduğuna bir kanıt.

This entry was posted in emzirme. Bookmark the permalink.

9 Responses to >dünya emzirme haftası

  1. ZeyNes says:

    >30 aydır emziriyorum ben.Kulaklarımı tıkadım artık,yoksa etraftaki herkes emzirme uzmanı.Son duana da bütün kalbimle katılıyorum,Allah isteyen bütün kadınlara yaşatsın…

  2. suinci says:

    >ne güzel demişsin emzirmek gerçekten gözgöze sevişmek ve bunun yerini hiç ama hiçbirşey alamıyor…

  3. gülay says:

    >8 ay kadar emzirebildim kızımı o da ne yazık ki ite kaka derler ya aynen öyle:(bende ne zaman emen bir bebek görsem -senin gibi- burnumun direği sızlar:(tüm bebeklerin anne sütü alabilmeleri ümidiyle…

  4. chalikushu says:

    >Büyük oğlumu 3 yaşına kadar emzirdim, zevk alarak, onu koklayarak, teninin sıcaklığını hissederek ve hiç bir zaman pişman olmadım. İkinci oğlum şu anda 1 yaş 3 aylık. Allah nasip ederse onu da uzun süre emzireceğim.

  5. Tuğçe says:

    >Merhabalar… Blogunuzu yakından takip ediyorum. Öncelikle bizimle güzel anlarınızı ve deneyimlerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler, insan yalnız olmadığını fark ediyor okudukça. Bebek bakımı çok zahmetli gerçekten. Ama bir o kadar da keyifli.. Her anı onunla yaşamak, yaşadığımız her anı fotoğraflamak, videoya çekmek… Geçenlerde bir site keşfettim, bu videolarla bebeğiniz kendi bezini kendi kazanabiliyor🙂 Bebek oyunları diye öyle güzel bir site yapmış ki Prima.. Adresi de http://www.primabebekoyunları.com🙂 Önce bebişimle karşısına geçip videoları seyrettik, o kadar ilgiyle izledi ki🙂 Sonra ben de yüklemeye karar verdim bebeğimin videolarından, ne de olsa ucunda 1 yıllık bebek bezi var🙂 Bence siz de şansınızı denemelisiniz hanımlar, nasıl olsa hepimizin bebişleri çok tatlı🙂

  6. Feride says:

    >güzel bir post.. teşekkürler..

  7. >ben teşekkür ediyorum

Leave a Reply

