>can kurtaran köfte

>

Bilge’nin köfte yemesini sağlayan,hani Açalya ve Fethiye Hanım’ın Facebook’ta açtığı Çocuk Yemekleri grubunda konuştuğumuz yedek yemeğimiz bu ara bu köfteler.Tarif Portakal ağacı-Hatice’nin.Misket köfte.

◦yarım kg köftelik, iki kere çekilmiş yağsız kıyma

◦2 dilim kepek ekmeğinin içi, ufalanmış
◦3 yemek kaşığı sızma zeytrinyağı
◦3 yemek kaşığı süt
◦1 tatlı kaşığı karabiber
◦1 tatlı kaşığı pulbiber (arzuya göre)
◦1 yumurta
◦1 tatlı kaşığı kekik
◦1 tatlı kaşığı tuz
◦1 çay bardağı ince doğranmış maydanoz
 
Klasik köftelerdeki gibi soğan yok içinde ve kekik çok güzel bir aroma ve koku katıyor.Çocuklar şeklinden dolayı seviyor.Atıştırmalık gibi,kendi kendine de rahatlıkla yiyebilekleri birşey.
Hatta çocukla birlikte yuvarlanabilir-biz öyle de denedik-.
Hazırlayıp dondurdum ben bunlardan,düz bir teneke tepsim var ona dizerek.Duruma göre küçük tavaya azıcık zeytinyağı koyarak,kapak kapatıp kızartıyorum,sonrasında çevirip,en son sallayarak.Sade tüketiyoruz normalde,bu sefer de böyle değerlendirdim,son anda buluşturarak diğer malzemelerle.
 
Bir sonraki köfte denemem,gene Açalya’nın bir mesajında gördüğüm Evcini’nin inegöl köfteleri olacak.

This entry was posted in bebek mutfağı, mutfak. Bookmark the permalink.

5 Responses to >can kurtaran köfte

  1. Açalya says:

    >Bir yanlış anlaşılmayı düzelteyim, ben grubun co-founder'ıyım ;o) Grup fikri http://www.yogurtland.com adlı şahane yemek blogunun sahibi Fethiye'dir. Kendisi uzun yıllardır bu sitede nefis tarifler vermiştir. Hala da vermektedir. Grubu kurma fikriyle bana gelmiş, ben de tanıtım yazısını yazmışımdır, o da kurmuştur. Sonra da beni admin yapmıştır sağolsun. Köfteye gelince, çok güzel…Bu köfteler olmasa halimiz ne olurdu artık bilmiyorum! Sağol varol Şule'ciğim.

  2. Başak says:

    >üstü boncuklu kürdanlara da takılabilir bu köfteler.süper görünüyorlar,en kısa zamanda denenecek:)eline sağlık.

  3. nohut oda says:

    >hatıcenın tarıflerı hep güzel olur zaten.ellerınıze saglk..tam cocuklara gore mınık kofteler..

  4. Emine says:

    >Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar.Ben de denedim:)Başakcım haklı kürdanlı da hoş durur.

  5. >teşekkür ediyorum,boncuklu kurdan iyi fikir,party taym😀

Leave a Reply

