>Bilge 28 aylık olmuş

>Sevgili Füs,Defnenin 28 ay yazısnı yazmasa,kafamı sağa çevirip,tarihi bile görmeyecektim.20 si olmuş ayın.Eskiden birbirimize mesaj yollardık,13.ay yazısı geç kaldı filan gibi🙂 Defne 15,Bilge 16 Nisan doğumlu zira.
Çok fark var geçen yaza nazaran.Boy uzamış,saç uzamış,dişler çoğalmış,ifade çocuksulaşmış.İnsan eski fotoğraflara bakınca anlıyor ancak.

vs.
Bildikleri,söyledikleri her geçen gün artıyor elbet.Telefonda konuşuyor.Arkadaşlarıyla balkondan balkona muhabbet ediyor.
“r” ler “l” henüz,Nurturia’da sormuşlar 3,5 yaştan filan bahsediliyor,yani daha erken bizim için.”z”ler de “c”.Mesela arkadaşına sesleniyor balkondan”Cela”=Zehra,ya da “Feca”=Feyza.
Espiri anlayışı var,güldürüyor,kendisi de gülüyor elini ağzına kapatıp.
Resim çekeceğim zaman poz veriyorum niyetine,sağa sola bakıyor,elini beline koyuyor.

Eliyle sayıları yapmaya gayret ediyor.Arada “Anne bu kaçtı?”diye soruyor😉
Evin içinde bazen bir köpek buluyor,bazen cızcız-kuzenlerinin tabriryle cırcır böceği-.Bozuntuya vermiyorum,doğal sanırım.İlk duydugumda-ki baya ufaktı-panik olmuştum,eyvah bu kadar erken hayali arkadaş olabilir mi demiştim,ama oyun sadece bizimkisi.
Tuvalet eğitiminde sıkıntım gece kaldırmalı kaldırmamalı mı hususu.Zeynep bir psikologdan naklediyor,gece kaldırılmaması gerektiğini aksi halde,ileride aynı saatte kalkmaya programlandıgı için çiş kaçıracağını.7 aydır kaldırıyorum gece 1 gibi ve alıştırmışım meğer.Bi 10 gün kaldırmadım.Bir kez kendisi uyandı,ama özellikle son 3 gündür hep kaçırdı.Tekrar kaldırmaya başlasam bir türlü,kaldırmasam başka.
Çok keyifli 2 yaş sonrası,kendini çok güzel ifade edebiliyorlar çünkü,heyecanlarını – zıplayarak,oleylerle – ,isteklerini,istemediklerini,herşeyi…Annecimler ,babacımlar havada uçuşuyor,Seni çok seviyorumlara Ay lav yu da eklendi.Daddy öğreteyim dedim”dedibabacım” diyor yada “dedicim”😉
Herşeyi oyuna,yarışa dönüştürünce çok kolay oluyor işler.Kriz anlarında kafayı çalıştırabilmek önem kazanıyor.Yoksa işler terrible two laşabiliyor🙂
Ellerini yıkamamak için direnince “ben senden önce yıkayacağım” yarışı gibi.
Banyo işini de bu vesileyle çözdük sanırım.Eskiden sıkıntısı benim tasla dökmemdi,yüzlerine su gelmesini sevmiyorlar malum,duşla yıkanmaya alıştı.Banyo da oyuna dönüştü,bebek küveti çıktı ortaya köpük dolduruldu,ya da o beni yıkadı önce,sonra ben onu.Çok sıkıntıydı,halloldu bir nebze.1-2 dk süren “anne bitti” nidaları yükselen banyomuz şen kahkahalarla doldu.
Hani bir reklam vardı ,işin sırrı olinde 2 kere rafine.Durumumuz” işin sırrı oyunda” .Bizim meslekte de durum böyle aslında,çoğu zaman müfredat yetiştireceğim diye başaramasak da,oyuna dönüşünce öğreniyorlar,sıkılmıyorlar.
Sorunlu anlarda dikkati başka yöne çekmek -hala başarabiliyorsak ne mutlu- çok etkili,o başka bir şey için tutturmuşken” a bak bu senin yıldızın olsun ” demek mesela,anında unutturuyor,tekrar hatırlarsa,başka birşey artık🙂
Benim kızım büyümüş,şunu kendisi yapıyorlar,sen bunu başarırsınlar,gaza getirmeler,kucağımızda sevilmeler,sarılmalar,bebekliğinden söz ettirmeler çook hoşuna gidiyor.
Herşey için çok şükür Allah’ım.
This entry was posted in 28 ayılık bebek, 28.ay, Bilge Bilge, dil gelişimi, gelişim. Bookmark the permalink.

14 Responses to >Bilge 28 aylık olmuş

  1. tatesal says:

    >Bin maşallah Bilgeye…Nice sağlıklı aylara,yaşlara ,inşallah…hayırlı ramazanlar,hayırlı iftarlar arkadaşım…

  2. >çok teşekkürler😀 iftar menulerinden çalıyorum😀

  3. ayşegül says:

    >dün kk.da "bugün ne giydirdiniz"e bakındım nostalji yaptım azıcık🙂 bilgoşuda gördüm,şimdiki haline bakınca ne kadar fark var.belliki yıllar geçtikçe biz hep aynı şeyleri söylicez "koca kız oldu" dicez.pozlarını yerim onun yandan yandan bakınmış :)çok zarif kuğu gibi bi kız bilge.daha nice aylara,yaşlara inşallah.

  4. ZeyNes says:

    >Nasıl pozlar vermiş,çok tatlısın Bilgoş sen…Şulecim Allah 28. yaşlarını göstersin bize inşallah kuzularımızın.Öpüyorum ikinizi de…

  5. asyaselda says:

    >hi hi bu yarış hepsinde var desene:)ben mi tuvalete gitsem acaba?hayıyyyyy ben gideceğim:)varmıdır bir köt tarafı bunun bilmeme ma aanı kurtardığı kesin:)öperim o büyümüşte elini beline koymuş şuleciği:)öptüm sevgiler

  6. Berna says:

    >Oyun deyince akan sular duruyor değil mi :)))Dediğin çok doğru, artık bebek halleri gidiyor, çocuk halleri geliyor. Gerçi her halleri güzel bu çocuklarımızın :)))Son sözüne yürekten eşlik ediyorum, "her şey için şükürler olsun"…

  7. sümeyye says:

    >bayağı büyümüş hakketen maşallah🙂

  8. >Çok şirin bu minik hanım yahuu.Maşallah daha nice yaşlara minik hanıma.

  9. Başak says:

    >gerçekten çok şükür şulecim.ne kadar büyümüş fotolara bakınca anlıyor ve bir garip oluyor insan.Nice aylara bilgoş:)

  10. elif-kayra says:

    >maşallah.yalnız pozlar gerçekten süper modellere taş çıkartır.

  11. Açalya says:

    >arada eski yazılara, eski fotoğraflara bakıyorum ben de, ne hayret verici değil mi?

  12. elif ada says:

    >Nice nice mutlu ve sağlıklı aylara, yıllara minik prenses. Her zamanki gibi çok güzelsin yine

  13. >@ayşegül -> hey gidi günler,senin duruyu tek geçerim ;D@nes -> amin canım benim,ben de öpüyorum@selda->kötü tarafı var mı diye düşünüyorum,değerlendirelim bunu cnm.@berna->haklısın her hali güzel geliyor bize,kuzgun mu görünüyorlar yoksa bize :D@smy->seninki de olur da büyür inşallah şekercim@rrh ->hoşgeldiniz,sizin aşhley büyümüş darısı bizlere,çok teşekkür ediyorum@başak->sen bize hep diyordun size arkadaş olacaklar yakında diye,öyle oldu valla.@elif->çok mersi@açalya->insan bi tuhaf oluyor gerçekten,zaman yaman@umur->umurum naifim,sağol cnm

  14. Feride says:

    >işin sırrı için teşekkürler .. bazen bunu unutabiliyoruz çünkü.. güzel bir 28 ay yazısı olmuş .. bilge kocaman olmuş maaşallah ..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s