>ses aa

>Kendime zaman ayıramıyorum ondandır sessizliğim.Yoruluyorum ve uyuyorum.
Ekim 16da yazmadım ama Bilgoş 30 aylık yani tam 2,5 yaşında oldu.”Ben yapıcam” lar,”telefonda cadı cadı konuşmalar”,”kayu hastalığı” hat safhada.Günde kaç posta izlediğini bilemeyeceğim.
En son dün akşam güneş resmi yapıyordu,öğretmenine yapıyormuş,hani büyüyünce okula gidecekmiş ya o zaman kızmasın diye ödevini yapması gerekiyormuş.”R”ler “L” hala,”olul,olabilil” şeklinde konuşuyoruz:)Bebekliğini anlattırmaya bayılıyor,”anne beni bebek gibi uyut” diyor mesela.Çok güzel duygu sömürüsü yapıyor,dudağını büküp”anne ben çok sıkıldım,beni şuraya götür”,başka birşeyle meşgul olmayagör”baba ben seni ösledim”i patlatıveriyor.
Çokça çekingen,çokça ürkek malesef,bunda sanırım anne-babası olarak bizim aşırı korumacı davranmamızın payı var.Misal parka gittik diyelim,kaydırağın dibinde bekliyoruz,o kayıyor biz aşağıda yakalayıp tutuyoruz-duk-.Artık akıllandık ama.Anlamamız uzun sürse de :)Zaten yalnız yapmak istediği için herşeyi,sallanırken sen git diyor bana artık.

Herkes ona kızacakmış tavrını nereden edindi bilemiyorum.Kafede otururken garsona bile “bana kızar mı” yaklaşımı var.Atacağız bunların hepsini inşallah.
Gece “uyumicam,yatmicam”ları, benim derslere neredeyse geç kalmama neden oluyor.Küçük yastıgını ve emziğini de unutmamamız gerek.Sonra çok ağlıyormuş.”Anne kadar çok ağladım ki yastıgıma”:)
Çok dışarda kalınca evi özlüyor,bizle vakit geçirmek istiyor,ondan gece yatmak istemiyor zannımca.Kah tonla pudingin hediyesi olarak aldıgım parmak kuklalarını konuşturuyoruz,kah plastik hayvanlarla ava çıkıyoruz,saklanıyoruz,meraklı minik kartlarıyla oynuyoruz,ama sulu oyunlar favori hala.Lavaboda türlü kaplara köpükler hazırlanıyor doldurulup boşaltılıyor defalarca.

Şekil a daki sandalyesiyle heryere ulaşıyor cüce,Tv yi kapatıveriyor,lambaları açıyor vs.Ha lamba deyince bir de mum faslımız var,lambalar kapatılıp,salonda dört adet mum yakarak oturuyoruz.
Konuşması çok düzgün ama arada komik lafları var.Mesela “hayvanlık bahçesi”.
“Anne Emre ,köpekler hayvanlık bahçesinde yaşar diiyo,olul mu hiç,onlal sokakta yaşal “.
Ya da “istemezim”.

Ben unutmuştum,üzüm varmış yanaklarda🙂
This entry was posted in 30 aylık bebek gelişimi, 30.ay. Bookmark the permalink.

8 Responses to >ses aa

  1. meldi says:

    >Nerelerde kaldınız böyle. Arayı açmayın bu kadar. Bilge kız büyümüş maşallah. Öperim yanaklarından

  2. elif ada says:

    >Merak ettik, özledik seni Şule. Bu cadıdan ayrı bırakma bizi. Kocaman olmuş bak biz görmeyeli. Öpüyoruz onu kocaman

  3. Başak says:

    >hayvanlık bahçesi çok iyiymiş,hala gülüyorum:))

  4. Emine says:

    >Şulecim çok özlemişim Bilgoşu,ne kadar da büyümüş mşallah.hayvanlık bahçesi:)Başağıma katılıyorum.

  5. >neredeyse aynı yastalar oğlumla..ve sıkıntılarda aynıı..allah hepımıze kolaylık versın bu arada ben yenı ızleyıcınızım..sıtenız cok hos zevkle takıp edıcem….www.memolininannesi.blogspot.com

  6. Melisa says:

    >Konu çocuklar ise "1" bile çok büyük bir rakam.Yeterli güvenlik önlemlerini almadığımız için her gün kaç çocuk hayatını kaybediyor, kaç çocuk yaralanıyor veya sakat kalıyor, biliyor musunuz?Çocuk güvenliği ve çocuk kazaları konusunda, aşağıdaki bazı rakamlar konunun boyutu ve ciddiyeti hakkında fikir verecektir.Son 5 yılda 120.000 çocuk ev kazası sonucu hastaneye müracaat etmiş ve 2000'i hayatını kaybetmiştir. (Sağlık Bakanlığı)1-4 yaş arası çocukların %44'ünün ölüm nedeni kazalardır112’ye bebek ve çocuklar için yapılan acil çağrıların %80,8’i ev kazalarına bağlıBunlar sadece evlerde yaşanan kazalara ait rakamlar. Okullarda, kreşlerde, tatil için gittiğiniz otellerde, trafikte vb. yaşanan kazaları, ölüm/yaralanma ile sonuçlanan olayları da eklerseniz bu rakamlar ne olur?Matematik, istatistik vb. bilimleri bu rakamları çok iyi analiz edebilir, yorumlayabilir.Fakat anne-babalar için, çocuklar için, bu rakamların hiç önemi yok…Konu çocuklar ise "1" bile çok büyük bir rakam.

  7. tatesal says:

    >Canım 05.02.20011 cumartesi günü buluşuyoruz senide aramızda görmek isteriz…yer evin döner ptt karşısı 2. kat…yorum yazarsan sevinirim…

  8. Şule says:

    >çok teşekkürler arkadaşlar.tatesal,geleceğim🙂

Leave a Reply

