>tatil devam

>Tatildeyiz,evdeyiz,dışarısı buzzz.
Bilge de tatil modunda geç yatıp,geç kalkıyor,düzeni bozuldu çocuğun.
Sabah 9 da kalkınca kahvaltı 10u buluyor,öğlen yemeği ve uykusu geç kalıyor haliyle.Hatak yerine luli karşısında uykuya dalıyor öğlen,hatta bugun uyumadı uyumadı,akşam 17:15 de sızdı resmen.

Bugünlerde saçları gündemde,toka taktırmıyor,pek az ve kısa saçları.Millet toplattırsanız uzar,sıklaşır diyor,ne yapsam bilemedim,hiç niyetim yok ama.Sıklaşmasında değilim,elbet sıklaşır.Kardeşim Nuranın öyle seyrekti ki,şimdi toka tutmuyor nerdeyse.

Denizkızının saçları gibi mesela önler kesik hoş olur belki.


Sofrayı odaya kurmuşsak,toplamaya mutlaka yardım ediyor akıllı kızım.Tuzluğu bize kaptırmıyor,illa o götürecek.
….
Renk kutuları yaptık.Mutfaktan Bir kırmızı biri mavi iki büyüüük plastik kap aldık,ve mutfaktan başlayarak kırmızı ve mavi nesneleri doldurduk,tuzluktan terliğe.Ama hala karıştırıyor.Ben ana renleri pekiştirmeye çalışırken hanımefendi moy u öğrenmiş kendi kendine.
….
Geçen gün Migros’a gittik.Tabi burda AVM filan yok malum,orda jetonlu oyuncaklardan var,o yüzden.Biraz bindi hadi oyuncaklara bakalım numarasıyla kaldırdım neyse,tekrar geldi,baktı 5 yaşlarında bir kız oturmuş arabasına.Hemen yapıştırdı ” Kalk ,men .” , kız kalktı sağolsun.Sonra elinde bir kitap gördü kızın “ Vey, men.” 😀

Yepyeni bir kelime söyleyince kendi sevinmemi bırakıp ; onun sevincine , gülüşüne dalıp daha bir mutlu oluyorum . Bardağa bakmış boş dedi , ilk kez söyledi , çok mutlu oldu 😀

Evet demeyi öğrettim sonunda.Ih,ah ile tasdikleme yapıyordu , dün epey üstünde durdum , ıh dedikçe “ıh değil evet” dedim .Çok güzel evet diyor şimdi.

Etkinlik tıkanması yaşıyorum.Biraz araştırayım.Şu nadide eserim gözümüze takıldı bugun,kağıttan şekiller kestim,Bilge de yerlerine koydu,çok hoşuna gitti.
….

Bilgenin sanat eseri.
….

Kağıttan gemilerimiz.Bunu elinden aldı ilk yaptığımda yere koydu,ayağını attı,bin bin ,binecekmiş güya 😀 koptum.Sonra babasına götürdü “bin,bin”
Sonra da boyadık.Hızlıca boyuyordum,şavaş dedi,güldürdü beni gene.
Pastelleri çıkardım meydana gene,masayı tercih ediyor kağıt yerine,Allah’tan silince çıkıyor.
Kızım kağıda yapalım diyorum bana mısın demiyor.İlla dediğini yapacak.
Disiplin,söz dinletme konusunda çok tıkanma yaşıyoruz bu ara .Ses yükseltmek vs. de çare değil .Dikkati başka yöne çekme numaraları da bir yere kadar.
Bir sonraki postun konusu belli oldu.

This entry was posted in 21 aylık bebek, Bilge Bilge, dil gelişimi, etkinlik, tatil. Bookmark the permalink.

11 Responses to >tatil devam

  1. kirazsevdasi says:

    >of bu inat, istediginin olmasi durumlari filan, cok zordur tahmin ediyorum,sizlere kolay gelsin 😦

  2. Mlke-Btkn says:

    >Disiplin bize de şart :):)Bir de erkek inadını düşün :):)Zor dostumm zorrrr, bizde de aktivite tıkanması var, kopya çekeceğim blog kalmadı :):):)Bu şekilleri yapsam çözüm değil, hemen takar yerine ve bırakır ne yapsam acaba!!Ahh ben kız olsaydı kestirmezdim Batıkanın saçlarını, ama sizin seyrek haklısın, azıcık ucundan kestir bari 😉

  3. >Neden bu sıpalar tatil moduna bu kadar kolay giriyorlar. Bir gün rutinleri şaştımı bir hafta toparlanmıyorlar. Bizimde acilen disipline ihtiyacımız var emme perpil ve şakıp ( artık anneanne ve dede yerine isimle hitap ediyor ) varken disiplin misiplin bizde hak getire ..Allah yardımcın olsun. Güzeller güzelini çooook öpüyorum

  4. Açalya says:

    >çabuk uyum sağlar yine eski saatlere merak etme.vey hemen'lerine çok güldüm, minik serseri seniiii

  5. GüCüBe says:

    >Haftasonu bile değişiyor ister istemez olsun…Çok tatlı ne güzel, bizimki ge gi ıhh yarım bile konuşmuyor çeyrek :))

  6. >Fıstık bilge,anneyle olmanın tadını çıkartıyor,birazcık bozulsun düzeni annesi,toparlanır yine..Bizde de çok inat durumlar var bu aralar.nasıl başa çıkıcaz bilemiyorum..

  7. tatesal says:

    >Selam arkadaşım…Aynı ilde olduğumuzu duyunca hemen geldim…Bilgeyi öpüyorum yanaklarından…Bende beklerim ,görüşmek üzere…Sevgiler…

  8. >Sofrayı toplamaya yardım ediyorsa artık Bilge büyümüş abla olmuştur demektir..Sanat eseri çok güzel olmuş..Sevgiler.

  9. Deniz says:

    >sorma… ben de bir şeyi ağlayarak elde etmemeyi nasıl öğreteceğimizi düşünüyorum bugünlerde

  10. >zor kirazcım zor 😀 melikecm bakalım kestirebilirsem,hiç niyetm yok.açalyacım :d sağol.xenom perpil ,şakıp çok tatlı konusyor bunlar ya:Dgüneşcim,anlık ya,birden yapıveriyorlar biliyorsun,yeni ataga geçti bizimkisi de.haklısın filizcim öyle yapıyor galiba.çok yapıştık birbirimze ama,tatil bitince zorlanmaz inşallah.tatesal hoşgeldin,sevindm,uğradım,grş.fatmacım sağol 😀 ne eser ama dimi :Ddenizcim ben de.bakalım nasıl yapcaz.

  11. ZeyNes says:

    >Ben de niyetlenmiştim Şulecim en azından önlerini kestirmeye ama sonra düşündüm ki yaza kadar önler de iyice uzar hepsini birden toplar at kuyruğu yaparım.Zeynep'te toka taktırmıyor ama taç hastası:) Aktivite önerisi,dün Baldanadam'ın annesinin en son yazdığını yaptık,stickerları renklerine göre yapıştırmak..süper eğlendik:)

Leave a comment